sjukt

Det började på helgen 1-2 september. Jag hade börjat hosta och fått ont i
halsen... En vanlig förkylning. På måndag åkte jag på konferans till Kolmården.
Jag var lite seg på dagen men på kvällen blev det ännu värre. Det började med
hög feber. La mig tidigare än de andra. Inne på hotellrummet tappade jag rösten
helt när jag skulle ringa. Kom inget ljud ut ur min mun. Jag la mig och sov.

På morgonen hade jag ont i örat och öroninfektionen hade börjat. Hade hög
feber hela dagen. Men satt endå med och planerade och var med. På kvällen
var det underhållning men jag drog tidigt därifrån. Febern steg till 41 grader.

 

Dagen där på var jag hellt borta i huvvet. Jag kunde varken tänka eller äta.
Hade riktigt hög feber men var endå tvungen att va med o sen åkte jag hem
och sov. Hade tänkt jobba på torsdagen.. men det blev inte så. Var sjuk även
fredag. Öronvärken kändes inte lika mycket. Men hostan hade börjat komma
mer o mer. Hela helgen gick ut på att sova och att halsa hostmedicin.

På söndagen spydde jag på förmiddagen men sen kom Emmi som en räddande
ängel. På måndagen ringde jag vårdcentraelen eftersom jag haft feber i över en
vecka. De förklarade att de inte kunde göra nått eftersom jag inte har bakterier
utan virus. Jag fick rådet att inte jobba även om febern gick ner. och om jag
mådde sämre i slutet av veckan så fick jag ringa tillbaka. Veckan fortsatte...

örat var bättre. Men halsen började svullna till rejält. På tisdagen åkte Emmi
hem. Ringde vårdcentralen på fredagen eftersom febern änu inte gått ner.

Då fick jag tid hos doktorn så jag blev ner skjutsad av farmor. De visste inte
vad det var för fel. De trodde att jag håller på att få lunginflamation. De tog
prover både från hals och näsa. och blodprover. De skrev ut pencilin åt mig.

Läkaren trodde inte de skulle hjälpa men det var ifall om de var nått sånt
som de inte kunde se.. tiden gick. Hostan minskades, men jag blev inte
bättre. Febern vägrade gå ner. Pencilinen dödar bakterier, även de "goda".

Så nu är mitt immunförsvar på botten. Vaknade jag upp med ögoninfektion...
Nu är det tredje veckan jag har feber... Jag började äta yougurt för att få de
"goda bakterierna", för att förbättra mitt immunförsvar. De gick inge vidare.
Eftersom jag inte tål laktos så blev det bara värre. Brukar kunna äta yougurt
i vanliga fall. Men kroppen är för svag för att klara det med. så nu har jag
även magont. och idag steg febern igen. Nu orkar jag inte vara sjuk mer!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0