problem


Känner mig mer förvirrad än någonsin. Allt händer på en gång och
jag har ingen aning om hur jag ska reda ut det. Nu båste jag börja
tänka framåt på allvar... och inte flumma runt som jag brukar.

Men hur ska man kunna veta hur man kommer att leva om 5 år,
om 2 år, om 1 år?? Livet ändras hela tiden o man själv också...

Man är inte samma person som man var för 3 år sen. Hur ska jag
då kunna tänka på min framti? Det är helt omöjligt. Jag lever alltid
i nuet. Då har man inga förväntningar och då blir man inte besviken.

Då kan man leva för stunden och konsentrera på vad man gör, och
behöver inte stressa framåt. Var på möte med en arbetsförmedlare
igår, de vet att jag söker mig härifrån. Och just nu till Norrköping.




Så nu vill de att jag ska sälja lägenheten o flytta ner om en månad.
Jag fick lite panik. Visst jag vill ju komma här ifrån. Men det medför
sig problem. Jag kan bara inte flytta från den här lägenheten och
lämna farmori sticket. Och vet att hon kommer att bli så arg!! Bara
att jag flyttar härifrån...Kan inte bara flytta hem till mamma och dom.
Det fungerar inte, vi klarar inte av att bo under samma tak.

Och jag kan ju inte skaffa en lägenhet utan ett fast jobb. Allt är så
rörigt o inget lyckas gå ihop. Måste skaffa hyresrätt nästa gång, jag
brukar inte va den som stannar på samma ställe hela tiden. Vet inte
ens hur länge jag kommer bo i Norrköping. Lever ju i nuet, o vet att
all kan hända. Så får se var i sverige jag är om 3 månader...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0