Pärlan

Dagarna går snabbare och snabbare nu i December. och Då ska
dagarna också typiskt nog bli mörkare och mörkare. Men skönt
nog har jag haft min ögonsten Gucci att mysa med de kalla vinter-
kvällarna. Gud vad jag älskar honom!!<3 Och alla vet nog att min
lilla kattunge pratar hela tiden. och då menar jag HELA tiden.
Så nu har han jamat så mycket att han blivit hes.




Är det någon som har sett julkalendern?? Jag klarar inte av den där
hemska dialekten!! Östgötadialekten.. och folk säger att folk här i
norrköping pratar så.. haha.. ja inte här iallafall. Skönt att folk hela
tiden frågar om jag är från stockholm eftersom jag pratar som de.

Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag lät så illa!! Jag tycker iallafall
julkalendern suger i år. och det är inte bara den tondöva dialekten
utan hela handlingen. Hoppas det blir bättre nästa år...





Det märks på stan att det är nära jul nu. Massor med folk som
yrar omkring i alla affärer och letar efter saker dom inte vet vad
de ska ha. Själv har jag hunnit inhandla ett par julklappar.
Det är svårt när man vill ge nått personligt.

Lagom till jul har min ögonfrans böjare dragit av några av
mina ögonfransar. Snyggt. Jag hoppas dom iallafall växt ut
till nyår. Får kanske bli lösögonfransar??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0