flyttar snart!!

 Somnade inte förrens på morgonen har varit super nervös för idag.
Så mycket jag ska hinna med...Men väktes idag kl 8 av mamma. Helt
yrvaken och med bara en timmas sömn. Hon sa att hon skulle hämta
mina nycklar till lägenheten. Kommer ju inte komma till Norrköping
förrens på söndag då vi flyttar in mina grejer. Men jag sa till mamma
att jag skulle ringa upp dom och säga att hon kommer. Letar efter
telefon nummer och hittar lappen . Där står det också att jag ska ha
med hyreskontraktet med mig när jag kommer och hämtar nyckeln....

FUCK!! Den har jag ju här hemma.. Men jag ringer dom och det visar sig
att det är lungt.Jag andas ut och ringer mormor för att fråga mormor om
jag kan låna bilen på söndag så att jag och Jennifer kan åka tillbaka hit
för att flyttstäda... Mormor lovar att hon ska snacka med min morbror
Henry som äger bilen.. Sen frågar hon hur det blir med elen... ELEN?!!!
utbrister jag....... Hon säger att de borde ju ha stängt av hans el nu och
jag måste ringa dit... Jag får panik igen!!! elen hade jag inte alls haft en
tanke på och ringer direkt. De tar emot mina uppgifter och säger att om
jag har TUR så har de inte stängt av hans el och då kommer jag ha el på
söndag. Annars får jag det på måndag... Men jag kan betala 1000 kr extra
i avgift om jag vill försäkra mig om att ha el i helgen. Jag vet själv hur min
ekonomi är och säger direkt nästan utan att tänka - "Jag Chansar!!".



Spela roll egentligen?? ska endå inte sova där hemma då. Sen var det tre
andra viktiga samtal att rinas innan jag gick in i duscen o sen gjorde iordning
mig. Sen var det bara att ta ner tvätten till tvättstugan o tvätta!! Kom upp och
 satt på musik i hela lägenhet och har packat som en jävla galning. Somnade
till 3 timmar sen innan jag återgick till mitt packande igen.

Nu är iallafall lägenheten packad med kartonger i högar, gardiner och
gardinstänger är nerpackade, skrivbordet är skruvad i delar.. Mina glas,
tallrikar,och bestick är också borta. mina lampor är i kartonger!! Finns inte
mycket nu i lägenheten förutom det absolut nödvändigaste... Får se om
internet stängs ner snart. Har flyttat över det.. Men jag hoppas att de tar
det på måndag. Har haft mag knip hela dagen pågrund av stress.
Kommer inte bli bättre imorn eller i övermorn.

Men goda nyheter!! Jag tror min blomma kanske lever!!
Kanske blir ett marsvin i inflyttnings present?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0