Kommentarer :)

♥satt och spanade på min gamla blogg på gammla
kommentarer. Minns tillbaka :) Var tvungen att få med dom hit.



My name is Earl


sötaste kommentaren av Issa!!

vi sitter och tittar på tv nyheterna.. Det handlar om att
invandrarna får mer och mer jobb. Vilket vi sitter först
och är jätteglada för. Det är ju superbra att det är
jämnställt. Men så kommer det en massa siffror
på en tabell..

Issa: - Men Hallå?? Om invandrarna får 50 procent av jobben?
och vi är 9 miljoner invånare i sverige.. Det går ju inte ihop sig.
Vi kommer att bli helt utrotningshotade!!!!




Klockan ska ställas om

Emmi:Glöm inte att vi ställer tillbaka klockan 1 timme inatt..
Jessi: VA?? Nej! då blire en timme mindre att Parta då??!






Sötaste kommentaren

Stephie:
VA???? ligger Egypten i Afrika??
Finns det sand i Egypten????


Bussen

När vi satt i bilen och väntade så stod vi där man igentligen
inte fick stå.. När en buss kör upp brevid bilen. Föraren vevar
ner rutan och ropar att vi ska öppna rutan..

Emmi&Jessi: Ellie öppna rutan han vill nåt!
Ellie: Nej! jaag vill inte! Han kommer säkert skälla på mig..
*föraren börjar vissla och flaxa med armarna*
Emmi&Jessi: Men Ellie öppna rutan=D
Ellie: *låtsas som hon inte sett honom, vevar försiktigt ner rutan
och sticker ut huvudet och säger .. Yeeeeeeeees?
Föraren: Hur pass försenat är tåget
Ellie: One and a half hour.
Föraren: okej.. *kör sedan därifrån*
*Ellie vevar upp rutan igen*
Emmi&Jessi: Varför pratade du engelska???
Ellie: Men jag fick paniiik!!!


Tappar bort Emmi i affären

(Jag ringer upp Emelie i matbutiken..)

Jessi: Emmi! var är du?? :O
Emmi: Jag är.. ehh.. här..
Jessi: Men Var? Vad har du för varor runt omkring dej??
Emmi: Eh.. jaadu..? var e du då?
Jessi: Colan! Jag är vid colan!!
Emmi: okej, stå kvar, jag kommer!!

 



Jag och Stephie inför Göteborgsresan

Jessica:




Vi tittar på Pirates of the carrabian 3 


Emmi och Jag lagar frukost


Emelie: Jag ska ha mina ägg på mackan, ska du med det
eller vill du äta dom som dom är?

Jessica: som dom är.

Emelie: *letar igenom skåpen* ... Har du en äggkopp eller?

Jessica: *funderar* näe... men jag har en ljusstake!






Stephannie Trollar



 stephie ska trolla med kortleken..

Steph: -ta ett kort..
Jess: -okey
Steph: -aa, helst det här Kortet!!
Jess: -eeeh.... okeey
Steph: -o så blanda..
Jess: -okey
Steph: -mmm!! är det de här kortet??
Jess: -ehh *skrattar* NEJ!!
Steph: -det här då??
Jess: -nej!!
Steph: -det här då??
Jess: -neej.. du suger på det här!! *skrattar*
Steph: -men vadådå?? jag är ingen jävla trollkarl!!
Steph: -är det de här kortet då??
Jess: -nepp
Steph: -jag skiter i det här!! det var inget roligt längre..

Vi sitter helt tysta i sängen och tittar på film......


Emelie: Asså får han ont eller inte???!!!!!!
När han fick ett svärd genom kroppen skratta han och sa
inte ett ord!!, men nu när en liten bit av tentakeln åkte av så
lät han såhär * AAEEEOOOOOHHH!!!!!!!!!!!!!!*

Jessica:  asgarv*

  Men vad ska vi ha med oss?
Stephie:  Täcke och kudde, och ta med lakan också..
Jessica:  Lakan?! Är det det man ligger på???
Stephie: Jaaaaaaaaaaaaaaaa
Stephie: Eller vänta. Det är ju bara en madrass. 
                Då behöver vi ju inte två lakan...



Jag och Emmi i en diskussion om björnar..

Jessica - Men mamma sa att om man möter en björn ska
man spela död.

Emelie - Jo fast jag har hört att det är olika med olika raser.. 
till exempel brunbjörn och grissly björn. En del ska man
spela död inför andra ska man föra oväsen och försöka
springa därifrån..

Emelie - fast i sverige har vi ju bara brunbjörnarna..
så jag vet inte hur man skulle göra med dom..

Jessica -  Vaa??! Har vi björnar i Sverige??





Limosine

En Vit Limosine står över vägen...

Jessi: -Åhh, Den tar vi!!
Emmi: -Den är nog inte menad för oss...
Jessi: - Blääää... Har du sett den där rosa limosinen
på nätet??
Emmi: -Nee... Men om jag skulle vilja åka limosine skulle jag
vilja den var vit eller rosa!!
Jessi: - Ahh precis...
Emmi: -Svart känns som en dödsbil typ!!!!
Jess: -Va??!! Jag tänker på James Bond!!
Emmi: -Men han åker ju inte limosine!!!!! Han åker ju sport bil!!!!!
Jessi: -Jaahaaaa...... Just de.....
Emmi: -Haha, va knäpp du är!!!! =P



Gissa vad jag är:

Jag, kusinerna, Pia och mormor sitter och äter kräftor...

Sophie: - Ser ni vad jag är för nått
*gör nån min, och rör på huvet*
Tessie: - ohhh NEJ, INTE IGEN!!!!
Jag: - En Uggla??...           
Sophie: -NEJ!!!                  
Mormor: -En kanin!!         
Sophie: -NEJ!!! Ser ni inte att jag
ser ut som en SKÖLDPADDA!!!!
Vi: Va??!                    

*ASG*


Hunden

Sophie: Asså jag såg en skitstor hund idag!!!!!!!!!!!!!!
Vi: Va??, okey..
Sophie: JA!!, Jag trodde först att de va en häst!!!! 

senare samma dag....

Sophie: Ahh!!!! En flygande spindel!!
Jess: Det finns ju inga flygande spindlar...
Sophie: Va?? Det måste det ju finnas.. typ FågelSpindeln då??




?  ?

Jag och Emmi snackar fotboll

Emmi och Jag sitter på Mcdonalds och diskuterar fotboll...

Emmi: - Har inte Dr Alban han spelat fotboll??
Jessi - *ASG* ... haha NEE.. Han är artist eller nåt!!
Emmi: - Vilka fotbollslag kan du??
Jessi - Hmm.. Tre kronor!!
Emmi - Är inte det ishockey?? *ASG*


Vi ser på tv och Stephie blir mer och mer förbannad...
Efter 5 minuter av Earl serien utbrister hon...

-"va?? jaha... Jag trodde det var reklam!!
Jag fattade bara inte vad det var för reklam ...
 varför det tog så lång tid..."



Vi kommer att bli utrotningshotade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0