Kräfta, Hummer, Krabba eller räka??

Det börjar bli väldigt sent nu så ska lägga mig. Bev jätte sent igår med när jag
sov över hos Jennifer. Vi släckte runt halv 6 imorse. Sedan låg vi och pratade ett tag.

Vi låg skavfötters och Jennifer hade sin arm över mitt ben... Helt plötsligt kände hon 
min puls i benet. Det fick henne att tänka på fågeln i "Den lilla sjöjungfrun", Måsart.
Ni vet när prins Erik ligger på stranden och Måsart lyfter upp hans ben och lyssnar
efter hjärtslagen under foten. I alla fall...

Jennifer börjar prata om fågeln och undrar helt plötsligt vad han heter - Sebastian heter
han ju iallafall inte, för Sebastian är ju han den där...Ja, vad är Sebastian egentligen.
Vi började diskuterade.  Jag sa att det var en krabba. Jennifer höll inte riktigt med,
för en krabba ser ju ut på ett speciellt sätt och i Jennifers huvud mindes hon Sebastian
som lite avlång och smal. Fast hon var var iallafall hundra på att han inte är en räka.
Och så långt var vi överens. Sedan hade Jennifer en sådandär fram-och-tillbaka dialog
med sig själv och mig...

Jennifer: -Du vet, 'alltså, han kan ju inte vara en krabba för en krabba ser ju ut så
[här ritar jag i luften] och det gör ju inte Sebastian. Eller? Iallafall, han är en kräfta.
För han har väl typ som "fjädrar" på stjärten? Eller han kanske är en hummer?
För de har ju också som "fjädrar" på stjärten. Nej, så stora har inte Sebastian så en
hummer kan han inte vara...Nej, han är inte en krabba för de ser ju ut sådär.
Han är iallafall inte en räka...Han kanske är en hummer iallafall? Nej, men en kräfta
är han väl..Nej men allvarligt, vad ÄR han?


Jag skrattade under hela den dialogen. Och när ¨Jennifer sa att han definitivt
inte var en räka så brast jag ut i ett ännu ner i asgarv.

Under diskussionen då Jennifer funderade fram och tillbaka om vad 
Sebastian var för något. Jennifer hade svårt att hålla med om att han
var en krabba så försökte jämföra med Jacques i "Hitta Nemo".

Jennifer: -För han är ju ändå en kräfta.'


Jag började asgarva ännu mera. Jag  sa att han var en räka. Men att jag inte var helt
hundra, han kunde vara en mal.. Jennifer mindes honom med klor så hon höll inte med
där heller. Men vi var iallafall överens om att han inte var en krabba.

Vi kunde inte somna förrens vi fick svar och Jennifer
skickade sms till eniro 118 100... I sms:et stog det sen:

I Disneys film "Den lilla sjöjungfrun" 

så är Sebastian en krabba
och den svenska rösten görs av Per Myrberg. 
Sebastian är en av Ariels vänner 
tillsammans med Blunder och Måsart. 
Jacques i den animerade filmen 
"Hitta Nemo" från 2003är en putsarräka, 
det är ett kräftdjur som leveri tropiska områden i
Atlanten och den är 
relativt vanlig i
saltvattenakvarium.
Ha en fortsatt trevlig dag!




Där ser man!! Jag hade rätt!! men jag funderar fortfarande på varför
Askungens glasskor inte försvinner efter 12-slaget när resten gör det...
Så blir väl ett sånt Eniro-sms om det också... Men inte ikväll...


Kommentarer
Postat av: jen

ja, hahaha - varför förvandlas inte den?;)

2009-12-27 @ 13:32:05
URL: http://jenholmberg.blogspot.com
Postat av: Emma

Skulle precis ge upp att läsa resten av inlägget för att svara att sebastian är en krabba =) men behövde tydligen inte säga det =P

2010-01-01 @ 23:37:14
URL: http://emmaamariina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0