mat, mat o mat

Idag blev en jobbig dag. Fast det hade jag endå räknat med.
Idag var första dagen på dagvården för ätstörnings patienter.
Det är inga små måltider man äter och de kallar de "normal
potioner". Och man får 25 minuter att äta upp det annars blir
det kost tillskott. och ingenting får lämnas kvar på tallriken.

Det blir självklart en massa prat kring mat också, med sånt som
är jobbigt och media och allt annat. Idag fick vi ett matschema vi
ska följa. Och kvällsmaten ska ätas mellan kl 20:00 och 21:00.

Jag fick panik eftersom jag har fått höra att man inte ska äta nått
efter kl 19:00. Men när jag tog upp det så visadedet sig att så var
det inte alls. Det är tydligen medias fel att man tror att det är dåligt
att äta efter sju på kvällen. Men tydligen behöver kroppen nått litet
senare på kvällen. Till vad vet jag inte än.

Den informationen får jag imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0