Hoppande bönor och drakmalar

Låg igår och funderade på de gamla husdjuren hag haft. Den mest
knäppaste måste vara min hoppande böna, som ochså var som
det låter en böna som hoppade omkring. Det är alltså nått riktigt djur.

eller kanske snarare insekt... Jag kommer ihåg att jag hade den i ett
glas. så att den inte kunde hoppa bort från mig. Jag väntade lång tid
innan den skulle komma ut från sin böna. Man var ju lite nyfiken på
vad det var. Det var nog min katt Bathman som vi hade då också.

För så fort den kom ut från sin böna blev den uppäten. Jag hann se
den i typ några sekunder. Då var jag ganska sur. All väntan och tid
jag lagt ut på den där bönan slutade som mellan mål för en katt.




Mitt nästa husdjur var min guldfisk felix som jag fick av
Emmi. när den sen dog (ligger begravd på mammas tomt), så
hade den väckt mer mammas intresse än mitt. Så vi skaffade
fler fiskar. Eller lättare sagt mamma skaffade mer fiskar åt mig.




Vi hade också fått två katter. Maja och Tanja. Men efter ett
vetrinärbesök kom vi hem med en Maja och en Tarzan. Stackars
Tarzan hade varit en kille hela tiden. Inte ens vetrinärerna hade
lagt märke till det förrens de hade öppnat honom och letade efter
äggstockarna. Då la de märke till att det var en han katt så det blev
kastrering istället. Samma katt hade också ett väldigt stort intresse
för akvariefiskarna. De som inte skadades av varandra bev skadade
av Tarzans klor. Så vi fick slänga alla fiskar i toaletten. Efter ett år senare
hade mammas intresse för fiskar dykt upp igen och vi skaffade nya.




Vår stjärna var självklart "sugproppen", våran drakmal. Det
var bestämmt mammas fisk. En dag när jag kom hem från skolan
och mamma rengjorde akvariumet så bad hon mig komma upp.
Hon hade lyft upp en låtsas grotta man har i akvariumet och där
inne längst upp på taket satt malen helt fastklistrad. Mamma la örat
nära och frågade mig om jag också hörde att den skrek. Jag fattade noll.

Men jag lutade mig närmare för att höra. Och vist hörde man malen
skrika!!! det var ett ganska dovt men det lät som om den skrek i panik
och skräck. Efter den dagen lämnade våran mal knappt den
grottan
. Och man såg honom knappt igen.



Vi hade inte speciellt tur med våra katter heller. Kajsa fick
någon psykisk sjukdom, Kalle fick nån mag cancer, Batman hade
problem med sina toalett vanor så honom lämnade vi bort. Tarzan
blev överkörd av en bil, Maja (syrran till Tarzan) dog av sorg och
Rocky blev påkörd av en bil och dog sen av skadorna.

Man kan väl knappast säga att våran familj har haft otur
med djur, snarare att det har varit en förbannelse.





Men just nu går allting bra. Min familj har en hund Lisa, och
jag har min katt Gucci. Båda lever och är friska och mår bra. :)



Kommentarer
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-15 @ 19:12:11
URL: http://www.grinders.se
Postat av: Pauline

FIn blogg

2010-12-15 @ 21:36:53
URL: http://paulineart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0