Sluta lev på era minnen och börja leva

ibland blir jag bara så förbannad när vissa äldre försöker göra
sig bättre än mig. De tycker att de levt så länge och jag märker
hur svårt vissa tar att man varit med om så mycket trotts att jag
är ung!! Jag ska vara den "blonda blåsta lilla tjejen" och sen så
visar jag att jag är mycket mer smartare och har mer styrka och
mer innehåll i mitt liv... Tror att det kan vara att vissa äldre lever
mycket på minnen. De har alltså inget liv. Så de vägrar att inse
att unga människor varit med om liknade saker samtidigt som
jag har en jätte stor del kvar att göra nya saker.

Blir bara så töntigt när de är avundsjuka och försöker verka bättre.
Blir ju inte bättre av att jag inte tar illa vid mig utan ler lite smått.
Finns mycket jag velat ändra på i mitt liv och mycket som jag velat
göra. Men jag skulle aldrig vilja leva någons annans. Det jag har
levt och tagit mig igenom har gett mig den styrkan som jag kan
använda varje dag. Visst känner man sig svag vissa gånger men
jag vet att jag har mig själv att "luta tillbaka mig på". Så jag vet
att jag alltid kommer att lyckas. 




Jag kan förlora allt. Men jag har alltid kvar mig själv.


Kommentarer
Postat av: Tuija

"Den blonda blåsta lilla tjejenn" Aldrig att du är det! Du kan så mycket, varit med om så otroligt mycket och du orkar så mycket!



Kämpa på gumman och lägg ingen energi på såa människor, dom vet inte alls vad dom talar om om - och vet du vad? Det lyser igenom så fort dom öppnar munnen! :-)



Kraaaaaaaaaam Tuija

2010-11-07 @ 16:31:16
URL: http://www.tuijaeklund.wordpress.com
Postat av: Johanna

Du skriver så himla klokt ^^ Jag ska fan ta till mig just dom orden: "Sluta lev på minnen och börja leva" Känns lite som jag gör det ibland..



Fortsätt vara så stark <3 kram.

2010-11-07 @ 16:47:15
URL: http://stadstroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0