Ny kategori

Har lämnat det lite utanför bloggen. Men känns att jag bör dela med mig
för min egen skull och andras. Så har ny kategori: Topp Form.

Jag har bantat precis som många andra. Men jag blev också besatt
av det. Att vara smal var inte bra nog utan jag ville bli extra smal.

Men nu kämpar jag med att komma upp till normal vikt och leva
ett hälsosamt liv. Jag vill att min kropp ska vara stark och fylld
med energi. Inte att vara så smal att folk tittar och viskar om
mig. Så jobbar med att för första gången i mitt liv väga över 50.

Att äta 2000 kalorier får en inte att gå upp som många tror. Det
beror på vilken vikt man har från början. Är man underviktig går
man upp och är man överviktig går man ner. Kroppen annpassar
sig vilken vikt den känner sig som bäst och är starkast.
Det är också då man mår som bäst och orkar som mest.

Här kommer jag dela lite med mig lite det jag får lära
mig av min dietist om varför man äter, vad man äter...osv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0