Sverigedemokraterna

Sverigedemokraterna har som vanligt fått en massa kritik från
sin valfilm 2010.
Tv 4 har till och med censuerat filmen när den dyker upp.
Så sjukt töntigt. Tycker det också är riktigt kul att se hur alla är totallt
livrädda för det här ämnet. Så fort man nämner något att invandringen
inte fungerar i Sverige är man rasist...

Själv tycker det är viktigt att få in SD i regeringen. Inget illa mot invandrare
men Sverige kan inte hantera den invandring vi har idag. Vi tar in för mycket
och kan då inte ta hand om de vi tagit in. Det är som en båt som tar upp folk
i livbåten och försöker rädda liv. Men tar man upp för mycket folk så sjunker
båten och alla dör. Sverige måste kolla upp hur mycket vi kan ta in.

Och SD är det enda parti som VÅGAR stå för den frågan. De andra partierna
vågar inte ta upp det ordentligt eftersom man då klassas som rasist.
Man måste se hur illa allting är och stå för det man tycker börja gå snett.

Och saker som att förbjuda sjunga nationalsånger och hissa upp sin flagga
i sitt eget land för att det är rasistiskt uprör både vanligt folk och de som är
rasister. Det gör att det blir mer bråk mellan invandrare och rasister.


Fattar inte varför ämnet är så känsligt. Kan man inte prata och
diskutera saker är det ju självklart att det blir problem. För då
kan man inte komma fram till en bra lösning på båda hållen.





och de har gjort en film om Sverigedemokraternas valfilm. HAHA asså man står
och säger att man har yttrandefrihet i Sverige men att ta upp jobbiga ämnen är
helt förbjudet. Satt mer och asgarvade åt den här klippet. SD står inte för att få
ut alla invandrare. De tar bara upp ämnet att vi kanske bör minska ner på antalet
för att vi inte kan stötta och ta hand om de vi har.



Kommentarer
Postat av: Ida

Bra skrivet Jessica!

2010-09-19 @ 10:49:07
Postat av: Johanna

Väldigt bra skrivet! Det är väldigt många som tror att SD är rasister och ingen vågar säga att dom röstat på dom.

Jag röstade på SD. Jag har inget emot invandrare men jag tycker Sverige vill hjälpa dom lite för mycket. Det känns som att alla lediga jobb går först o främst till invandrare bara för dom har det så svårt och ska ha chans till ett bra liv. Men alla svenska arbetslösa då? Dom glöms bort och får leva på bidrag.

2010-09-19 @ 14:24:10
URL: http://stadstroll.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sen finns det självklart fler frågor. Jobbfrågan var bara utifrån egna åsikter. Men jag var intresserad av vad SD egentligen stod för och läste på om dom och insåg att deras åsikter är väldigt lika mina egna.

SD vill ju ha "tillbax" svenska traditioner. Vilken svensk vill inte ha sina traditioner kvar? Det är ju massa prat om att vi inte ska få sjunga vår egen nationalsång i skolorna för att det är rasistiskt! Det är ju bara sjukt! Alla länder har rätt att sjunga SIN egna nationalsång i SITT land! Det är inte mer än rätt. Det löjligaste jag har hört var några regler min lillesyrras skola satte upp. Bl.a att man inte fick ha vita skosnören till svarta skor. För då knyter det vita åt det svarta! Herregud vad löjligt! Jag har en vän som blev överfallen för att hade en Sverige-tröja på sig. Man måste få älska sitt land. Allt det här som anses vara rasistiskt börjar verkligen balla ur. Jag vill kunna hänga upp en svensk flagga på min vägg utan att jag ska bli kallad rasist.

2010-09-19 @ 14:37:56
Postat av: 17 år och ung mamma

fin blogg :)

har en frågestund i bloggen , är det något du undrar så ställ gärna en liten fråga :)

2010-09-19 @ 15:07:47
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/
Postat av: Pia

Så himla bra sagt!!!

Jag har också sagt vad jag tycker i min blogg,rätt likt ditt!

You are my kind of girl!

2010-09-20 @ 23:39:52
URL: http://almostallofme.blogg.se/
Postat av: Albulena

Hej, jag vet inte om du läst artikeln på aftonbladet om SD. Iaf där uttrycker de sig väldigt rasistisk. Och jag tycker absolut inte att alla som röstat på SD är rasister men de har genom att rösta på SD deltagit till att faktiskt slänga ut alla invandrare, om det nu blir verklighet (som SD uttrycker sig på aftonbladet). Alla invandrare är inte likadana, för att en invandrare gör något dumt så ska inte alla dras över en kant, för det finns väldigt många goda invandrare i Sverige.



Sen det här med att inte få sjunga den svenska nationalsången i svenska skolor, inte få ha kläder med svenska flaggor och annat svenskt tryck tycker jag är urlöjligt! Klart man ska få göra de där och klart de svenska traditionerna ska få fortsätta, det är bara absurt!

2010-09-21 @ 00:13:48
URL: http://albulena.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0