Måste jag hålla tyst??

Blir bara så grymt irriterad när man hyshas ner och inte får säga
vad man tycker och tänker!! Vi lever ju i ett demokratisk land!!

"Vi får tycka precis som vi vill men vi måste tycka
som dom..
"?? Varför är ämnet om invandring så sjuk känsligt
och varför vågar folk inte säga rakt ut vad de egentligen
tycker?? Folk är totallt livrädda att få stämpeln "rasist".

Men vart går gränsen mellan nationalsist och rasist??

Jag har kännt att nu måste jag välja sida. Måste ta reda på vad
jag egentligen tycker och eftersom det här är min blogg.
Får jag skriva mina åsiker och vad jag står någonstans.
Sen kan jag få hur mycket negativt mot mig men jag står
iallafall vad jag tycker. Tycker det är mer värt än att hålla tyst.

Jag tycker iallafall att invandringen inte fungerar som den ska
idag. Vi tar in alldeles för mycket och kan inte ta hand om dom.

Ja de har en annan kultur än vad vi har här i Sverige. Det kan inte folk  
förneka. Kommer man in till ett land måste man respektera det    
landets kultur och åsikter
. Man måste visa att man är värd att bo här.

Samma sak skulle ju vara om jag skulle komma in i ett land och vilja bo
där. Jag kan inte bara leva som jag brukar göra här. Alla har inte rätt att
komma och bo här. Det funkar inte så att man får flytta in i ett land hur
som helst. Tror folk verkligen att andra länder har så??!!


Kommentarer
Postat av: caaruu

jag håller med dig på många åsikter du har..

men..hur tänker du att när du skriver att man måste visa sig värd att stanna här? bara en undring om hur du tänker gumman;)..



och alla länder har det inte så som sverige..det är nog en av anledningar varför man väljer att flytta till sverige om möjligheten ges..För det är inte alltid man blir accepterad tillstånd.. oxå beror det mkt på vart du kommer ifrån...ja..mkt kan diskuteras;)

2010-09-22 @ 13:27:05
URL: http://carolatio.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller absolut med dig! Stå på dig!



Det är inte många aom vet vad jag röstat på. Och det har inget och göra med vilka jag röstade på. Hade jag röstar på Moderaterna hade jag inte sagt det heller, för ingen har egentligen att göra med vilka man röstat på. Men igår så sa jag det iaf till en, och fick svaret: "Det borde du nog inte säga till någon, ifall det händer nått."



Vad fan hände med yttrandefrihet?

2010-09-22 @ 19:31:21
URL: http://stadstroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0